Τρίτη, 30 Ιουνίου 2009

Δικαστική διαμάχη με την «COLUMBIA» 1966


Τι σχέση μπορεί να έχουν τα τραγούδια «Πατέρα μου, μητέρα μου» (1955), «Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα» (1953) ή το «Η μάνα του ναύτη» (1954) με την μετακίνηση του Στέλιου Καζαντζίδη από την «COLUMBIA» στην «ODEON - Parlophone» του Μίνωα Μάτσα; Αξίζει να αναφέρουμε πως το 1964, ο Καζαντζίδης μεταπήδησε στην παρακμάζουσα (τότε) «ODEON», στην οποία μόλις είχε αναλάβει διοικητικά καθήκοντα ο γιος του Μίνωα Μάτσα, Μάκης.

Ελάχιστοι γνωρίζουν - ίσως δημοσιεύεται εδώ, πρώτη φορά, η πληροφορία αυτή - πως ο Στέλιος Καζαντζίδης στα 1966 κατέθεσε μήνυση εναντίον της εταιρείας «COLUMBIA» (των αδερφών Λαμπρόπουλων) η οποία την περίοδο εκείνη προέβηκε σε τύπωση δίσκων 45 στροφών, με τραγούδια της πρώτης «τραγουδιστικής» εποχής του Καζαντζίδη (Από τις 78 στις 45 στροφές δηλαδή).


Σημειώνουμε για την ιστορία πως από τις 16 Ιουλίου του 1955 στο εργοστάσιο της «COLUMBIA» τυπώνονταν δισκάκια 45 στροφών.

Η μήνυση αυτή οδήγησε τις δύο πλευρές στα δικαστήρια. Ο Καζαντζίδης ισχυρίστηκε στο δικαστήριο, πως η ανατύπωση των τραγουδιών αυτών τον δυσφημεί σαν καλλιτέχνη. Ανέφερε πως τα τραγούδια αυτά αφορούν μια παρελθούσα εποχή, κατά την οποία υπήρξε «δόκιμος» τραγουδιστής και δεν ανταποκρίνονται, πλέον, στο ώριμο ύφος της φωνής του.

Μάρτυρες κατηγορίας, στο πλευρό του τραγουδιστή, ο Πάνος Γαβαλάς, ο συνθέτης Θοδωρής Δερβενιώτης αλλά και ο στιχουργός Χρήστος Κολοκοτρώνης, υποστήριξαν την άποψη περί δυσφήμισης και εντόπισαν την αιτία (της ενέργειας αυτής από μέρους της εταιρείας) στην πρόσφατη μετακίνηση του Καζαντζίδη στην «ODEON».

Οι δικηγόροι της «COLUMBIA» - Αλ. Κατσαντώνης και Α. Κόντος -και οι μάρτυρες - Σοφία Βέμπο και Μίμης Τραϊφόρος - που εξετάσθηκαν για λογαριασμό της δισκογραφικής, υποστήριξαν πως είναι αναντίρρητο δικαίωμα της εταιρίας να εκμεταλλευτεί εμπορικά το καλλιτεχνικό έργο, που ο ίδιος ο καλλιτέχνης παρήγαγε στα χρόνια συνεργασίας του με αυτή.

Προσθέσανε επίσης, πως για το μόνο που μπορεί να διαμαρτύρεται ο Καζαντζίδης, είναι ίσως η κακή προώθηση του έργου του και όχι αυτή καθ’ αυτή η ανατύπωση των τραγουδιών. Το δικαστήριο τελικά αθώωσε την «COLUMBIA», καθώς έκρινε πως δεν υπήρχε πρόθεση δυσφήμισης του τραγουδιστή.




Εφημερίδα «Ταχυδρόμος» Κυριακή 20 Μαρτίου 1966 






Δεν υπάρχουν σχόλια: