Το blog αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό την ανάδειξη της προσφοράς του Στέλιου Καζαντζίδη στη λαϊκή μουσική παράδοση του τόπου μας. Ομολογουμένως, δεν είναι λίγοι αυτοί που καταπιάνονται με το φαινόμενο Στέλιος Καζαντζίδης. Ξέρετε όμως κάτι; Η άγνοια, η υπέρμετρη λατρεία και στις περισσότερες των περιπτώσεων η προκατάληψη δυσχεραίνουν την όποια προσπάθεια για αποτίμηση του καλλιτεχνικού έργου του απόλυτου λαϊκού τραγουδιστή και σκιαγράφηση της πολυσχιδούς προσωπικότητας του. Βέβαια αντιφατικό είναι το γεγονός ότι σπεύδω ευθύς εξαρχής να τον αποκαλέσω «απόλυτο λαϊκό τραγουδιστή». Υπερβάλλω; Είμαι προκατειλημμένος; Δε νομίζω.
Καταρχήν ο Στέλιος Καζαντζίδης θεμελίωσε αυτό που σήμερα καλούμε κλασσικό λαϊκό τραγούδι. Το θεμελίωσε ερμηνευτικά. Δεν είναι τυχαίο πως πολλοί τραγουδιστές στα πρώτα χρόνια της καριέρας τους προσπάθησαν να μιμηθούν τον τραγουδιστικό τρόπο του Στέλιου. Για να μιλάμε με ονόματα ο Στράτος Διονυσίου, ο Γιώργος Χατζηαντωνίου, ο Σταύρος Καμπάνης, ο Γιώργος Ταλιούρης και άλλοι πολλοί.
Παρά την μακρόχρονη απουσία του, από τα κέντρα διασκέδασης (από το 1965) και από τη δισκογραφία (για δώδεκα συνεχόμενα χρόνια μετά το 1975) η δημοτικότητα του μεγαλώνει. Στα πρώτα χρόνια της μεταπολιτευτικής περιόδου, αναφέρει κάπου ο Πάνος Γεραμάνης, ο Στέλιος Καζαντζίδης είναι ο πλέον δημοφιλής Έλληνας, ξεπερνώντας σε δημοτικότητα τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Χώρια από αυτό, οι τελευταίοι του δίσκοι, παρά την ελλιπή προβολή τους καταγράφουν ρεκόρ πωλήσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο δίσκος «Τραγουδώ», που κυκλοφόρησε στα 1997 και έγινε χρυσός σε 6 ώρες.
Καταρχήν ο Στέλιος Καζαντζίδης θεμελίωσε αυτό που σήμερα καλούμε κλασσικό λαϊκό τραγούδι. Το θεμελίωσε ερμηνευτικά. Δεν είναι τυχαίο πως πολλοί τραγουδιστές στα πρώτα χρόνια της καριέρας τους προσπάθησαν να μιμηθούν τον τραγουδιστικό τρόπο του Στέλιου. Για να μιλάμε με ονόματα ο Στράτος Διονυσίου, ο Γιώργος Χατζηαντωνίου, ο Σταύρος Καμπάνης, ο Γιώργος Ταλιούρης και άλλοι πολλοί.
Παρά την μακρόχρονη απουσία του, από τα κέντρα διασκέδασης (από το 1965) και από τη δισκογραφία (για δώδεκα συνεχόμενα χρόνια μετά το 1975) η δημοτικότητα του μεγαλώνει. Στα πρώτα χρόνια της μεταπολιτευτικής περιόδου, αναφέρει κάπου ο Πάνος Γεραμάνης, ο Στέλιος Καζαντζίδης είναι ο πλέον δημοφιλής Έλληνας, ξεπερνώντας σε δημοτικότητα τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Χώρια από αυτό, οι τελευταίοι του δίσκοι, παρά την ελλιπή προβολή τους καταγράφουν ρεκόρ πωλήσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο δίσκος «Τραγουδώ», που κυκλοφόρησε στα 1997 και έγινε χρυσός σε 6 ώρες.
Δίνουμε εξαρχής το στίγμα μας, λοιπόν. Δε θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ένα ακόμα αφιέρωμα. Δεν προσπαθούμε να καταστήσουμε άγιο τον Στέλιο Καζαντζίδη. Θα αναλύσουμε το φαινόμενο, που αφορά στο πρόσωπό του, με γνώμονα τη γνώση και σκοπό να σταθούμε στο ύψος του δικού του μύθου. Πρώτα από όλα μας ενδιαφέρει να δημοσιεύσουμε μια ολοκληρωμένη λίστα των ηχογραφήσεων του Στέλιου Καζαντζίδη από το 1952 έως 2001. Στη λίστα αυτή θα παρουσιάζονται τα δικά του τραγούδια που ηχογράφησε σε πρώτη, δεύτερη ή και τρίτη εκτέλεση, επανεκτελέσεις τραγουδιών άλλων καλλιτενών και κάποιες δοκιμαστικές ηχογραφήσεις. Θέλουμε να πιστεύουμε πως το αποτέλεσμα θα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και θα καταρρίψει μια για πάντα την παραφιλολογία γύρω από το ερμηνευτικό έργο του Καζαντζίδη.
Γεια.