Πρόκειται για την πρώτη συνέντευξη του Στέλιου Καζαντζίδη στον 18χρονο τότε Πάνο Γεραμάνη. Ακολούθησαν ακόμα 55!!!
Ο Πάνος Γεραμάνης αφηγείται: "Με τα πόδια από το σπίτι της θειάς μου στην Καστέλλα, πετάχτηκα στην παραλία Μοσχάτου στο κέντρο "Κουλουριώτης" όπου ήταν ο Καζαντζίδης και η Μαρινέλλα και πήρα την πρώτη συνέντευξη.
Η σχέση μου με τον Στέλιο είναι πολύ μακρά. Από το 1963 όταν μαθητής από το γυμνάσιο Βασιλικού και νεαρός συντάκτης στο ΦΩΣ των Σπορ αποφάσισα να του πάρω μια συνέντευξη.
Του την ετοίμασα, την πήγα εκει. Θέλετε να το πειτε κιτρινισμό, θέλετε να το πείτε παράτολμο; Νομίζω ότι είναι και τα δύο. Ήταν όμως μια ανθρώπινη συνέντευξη όπως τη φανταζόμουνα. Την έκανα κατά αυτόν τον τρόπο για να συγκινίσω και τον Καζαντζίδη αλλά και του διευθυντές στο ΦΩΣ των Σπορ για να περάσει η συνέντευξη. Τί έκανα;
Ενώ γνώριζα τα ποδοσφαιρικά του αισθήματα και του Στέλιου και της Μαρινέλλα. εγώ έκανα μια φανταστική συνέντευξη που έλεγα ότι ο Καζαντζίδης ετοιμάζει τον ύμνο του Ολυμπιακού και ότι τον λύπησε αφάνταστα η απώλεια του πρωταθλήματος Ελλάδας από τους ερυθρόλευκους. Όταν του την πήγα, ο Στέλιος Καζαντζίδης καθηλώθηκε μπροστά στη συνέντευξη, χωρίς υπερβολή. Δεν σας λέω ψέματα. Με υποδέχτηκε με πολύ θερμό τρόπο. Φορούσε ένα καφέ κοστούμι και μια σιέλ γραβάτα και η Μαρινέλλα ένα πράσινο φόρεμα.
Από τότε κατα διαστήματα τακτά χωρίς να του γίνομαι φόρτωμα, είχα μια επαφή μαζί του. Τα τελευταία χρόνια όμως οι επαφές μας ήταν πολύ συχνές και οι συνεντεύξεις πολύ περισσότερες. Από το 1973 - 74 μέχρι τη στιγμή του θανάτου του, σύν τα τρία χρόνια νωρίτερα (το 1963) πήρα από τον Στέλιο Καζαντζίδη 56 συνεντεύξεις!".
Εμείς ευχαριστούμε θερμά την εφημερίδα "ΦΩΣ των Σπορ" που μας παραχώρησε την άδεια να δημοσιεύσουμε τη συνέντευξη αυτή.
Ο ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΛΑΪΚΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ
«Με λύπησε αφάνταστα η απώλεια του πρωταθλήματος, τον πόνο μου όμως απάλυνε η κατάκτησις του Κυπέλλου Ελλάδος»
ΒΑΣΙΛΗΑΣ ΤΟΥ ΛΑΪΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ
Οι καρδιές όλων γενικώς των ανθρώπων ριγούν από συγκίνηση, και ο κάθε ένας καταλαμβάνεται από ένα κάποιο πάθος όταν ακούει (είτε από τα ραδιόφωνα είτε από τα πικάπ, άλλα ιδίως από κοντά) την γεμάτη τόνο, εκφραστικότητα, και πάθος χρυσή φωνή του δημοφιλεστάτου ερμηνευτή των λαϊκών τραγουδιών Στέλιου Καζαντζίδη.
Ο εξαίρετος αυτός καλλιτέχνης θεωρείται σαν βασιλιάς στο είδος του, στο λαϊκό τραγούδι. Οι μετοχές του έχουν ανέβη πολύ ψηλά αφότου άρχισε την καριέρα του σαν τραγουδιστής.
Οι επιτυχίες του είναι αμέτρητες και μεγάλες: «Απόψε φίλα με», «Η κοινωνία με κατακρίνει», «Αυτή η νύχτα μένει». «Μαντουμπάλα» (είναι ο δίσκος που τον καθιέρωσε σαν πρώτη φίρμα του λαϊκού τραγουδιού). «Τώρα που φεύγω απ’ τη ζωή», «Ζιγκουάλα», «Απόκληρος της κοινωνίας», «Αράπικα κορμιά», «Μέσα στο έρημο σπιτάκι», «Συγχώρεσέ με», «Τρεις αγάπες». «Στου πόνου το κρεββάτι» και το «Ναυάγιο στη ζωή» είναι μερικά απ’ τα πολλά τραγούδια του που ξεχωρίζει σαν καλύτερα και τονίζει ότι τα τραγούδια αυτά αποτελούν για τον ίδιο τον Στέλιο δείγματα τής προσωπικότητάς του.
Εκτός όμως των ιδικών του επιτυχιών έχει ερμηνεύσει και πολλές συνθέσεις των μεγαλυτέρων συνθετών κι’ έγιναν μεγάλες επιτυχίες, όπως: «Συννεφιασμένη Κυριακή», «Καβουράκια» του Β. Τσιτσάνη. «Αν μετανιώσεις μη φοβηθείς κοντά μου να γυρίσεις» (είναι ο δίσκος που του άνοιξε τον δρόμο) του Παπαϊωάννου, «Γιατί πατέρα», «Ένα καράβι καρτερεί», «Πέτρα θα ρίξω πίσω», του Καρδάρα, «Ο ξενιτεμένος πατέρας», «Κατάρα με δέρνει βαριά» του Μπακάλη, «Άνοιξε μάνα, άνοιξε» του Δερβενιώτη και «Καρδιά πληγωμένη», «Την πόρτα μη μού κλείνεις» του Λαύκα, και αμέτρητες άλλες επιτυχίες των προαναφερθέντων και άλλων συνθετών.
Με τον Καζαντζίδη συνδέομαι διά στενής φιλίας από τριετίας.
Είχα όμως να τον δω αρκετό καιρό. Προχθές το βράδυ ενώ περίμενα το λεωφορείο για τον Πειραιά, σέ μια στάση της Λεωφόρου Συγγρού, είδα ξαφνικά να σταματά εμπρός μου μια μαύρη «Μερσεντές». Κατ’ αρχήν εξεπλάγην. Μετά όμως χάρηκα αφάνταστα όταν είδα στο βολάν τον Στέλιο και δίπλα του την αχώριστη παρτενέρ του Μαρινέλλα, και την φθάσαμε εις το κέντρον Κουλουριώτη στην παραλία του Μοσχάτου, όπου εμφανίζεται κάβε βράδυ.
Αρχίζοντας λοιπόν μαζί του την συζήτηση, τον ερώτησα για κάποιο ζήτημα που ενδιαφέρει πολύ τους θαυμαστάς του.
Γιατί Στέλιο δεν ακούγονται δίσκοι σου εδώ και δυο μήνες απ’ τις εκπομπές της «Κολούμπια»;
Άστα, που να στα λέω.
Τί συμβαίνει;
Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι με την «Κολούμπια» στα δικαστήρια και αποχωρώ οριστικά από την εταιρεία αυτήν.
Θα υπογράψης συμβόλαιο με άλλη εταιρεία;
Βεβαίως, θα υπογράψω και πολύ σύντομα θα ακούγομαι από την νέα μου εταιρεία.
Ας αφήσομε όμως τα τραγούδια. Ας μιλήσομε για την ΟΛΥΜΠΙΑΚΑΡΑ ΜΑΣ.
Γράψε ότι ο Ολυμπιακός έχασε την παρελθούσα περίοδο το πλέον εύκολο πρωτάθλημα της ιστορίας του. Αυτό με λύπησε αφάνταστα. Όμως τον πόνο μου απάλυνε η κατάκτησις του Κυπέλλου Ελλάδος.
Πώς βλέπεις τον Ολυμπιακόν κατά την νέαν περίοδον;
Θα είναι ασυναγώνιστος. Πιστεύω πως θα διαθέτει υπερομάδα, θα κατακτήσει το νταμπλ για εβδόμη φορά στην ιστορία μας, θα κατακτήσομε το Βαλκανικόν Κύπελλον και θα έχομε επιτυχίες εις την οργάνωση του Κυπέλλου Κυπελλούχων Ευρώπης.
Την συζήτηση την παρακολουθεί και η συμπαθεστάτη Μαρινέλλα, η οποία λέγει πως «η ΑΕΚ θα διαλύσει όλες τις ομάδες κατά την νέαν περίοδον».
Και ο Καζαντζίδης συνεχίζει:
Θα λανσάρω σε δίσκο τον ύμνο που από τώρα έχω αρχίσει να επεξεργάζομαι.
Θα γράψεις ύμνο για τον Ολυμπιακό;
Βεβαιότατα.
Έχεις να μας πεις τίποτα άλλο;
Ναι. Όπως όλοι έχουν προτιμήσεις, έτσι έχω κι εγώ. Από τον Ολυμπιακό θαυμάζω όλα τα παιδιά. Όμως, δεν αποκρύπτω τον απεριόριστο θαυμασμό μου για τον Παράσχο Αυγητίδη, τον οποίον θεωρώ σαν τον καλύτερο γκολκήπερ της Ελλάδος και πιστεύω πως κατά την νέα περίοδο θα αποτελεί τον τακτικό γκολκήπερ του Ολυμπιακού.
Η ώρα όμως έχει περάσει. Είναι 12 μετά τα μεσάνυχτα, το κέντρο είναι κατάμεστο από κόσμο. Όλα τα μέλη του συγκροτήματος του Στέλιου Καζαντζίδη είναι στο πάλκο.
Δυο θέσεις είναι μόνον κενές. Αυτές οι θέσεις είναι έτοιμες να δεχθούν το ζεύγος των βασιλέων του λαϊκού τραγουδιού: Τον Καζαντζίδη και την Μαρινέλλα.
3 σχόλια:
Υπάρχει βίντεο στό Γιουτιούμπ, δέν μπορώ νά βρώ τόν τίτλο αλλά μόλις τό βρώ θά στείλω διεύθυνση, όπου ο Πάνος Γεραμάνης ομολογεί χαμογελώντας ότι αυτός έγραψε καί τίς ...απαντήσεις, καθότι η εφημερίδα ήταν κατακόκκινη. Ό Γεραμάνης είχε δεί πρώτη φορά ώς θεατής τόν Στέλιο στήν συναυλία εκείνη στήν Χαλκίδα πού τήν διέκοψαν αστυφύλακες καί τόν πήγαν στό τμήμα γιά ό τραγούδι "Μιά καινούρια κοινωνία" αλλά γνωρίστηκαν τό βράδυ τής υποτιθέμενης συνέντευξης πού δημοσίευσε τό ΦΩΣ. Ζήτησε από τόν Στέλιο νά τήν διαβάσει καί νά υπογράψει, γιά νά δημοσιευθεί. Ο Στέλιος χαμογέλασε υπέγραψε καί έδωσε λεφτά στόν 18χρονο Πάνο νά γυρίσει μέ ταξί στό σπίτι του μέ ταξί. Μιά βαθιά φιλία ξεκίνησε, έγινε οικογενειακή καί μάς άφησε 52 μοναδικές συνεντεύξεις καί πάνω από δέκα αφιερώματα στούς "Λαϊκούς βάρδους".
Καλημέρα!
Αναφέρουμε και στη δημοσίευση ότι ο Πάνος Γεραμάνης έφτιαξε τη συνέντευξη.
Σας ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιό σας και τις επιπλέον πληροφορίες που μας δίνετε.
Η αλήθεια είναι ότι βλέποντας τό άρθρο πρώτα έγραψα τό σχόλιο καί μετά τό διάβασα ολόκληρο, ήταν κι αργά... Καί οι συνεντεύξεις όντως 56 είναι αλλά δέν γνωρίζω άν συμπεριλαμβάνει καί τίς ραδιοφωνικές. Τό ιδιαίτερο ενδιαφέρον τής συνέντευξης αυτής είναι ότι τήν επικαλούνται Ολυμπιακά sites καί χρεώνουν τόν Στέλιο στόν Ολυμπιακό, προκαλώντας αρκετές συζητήσεις στό Γιουτιούμπ πράγμα πολύ δύσκολο γιά έναν άνθρωπο πού έχει γεννηθεί κοντά στόν ναό τής ΑΕΚ. Κι εγώ σάς ευχαριστώ γιά τά πρωτότυπα καί πολύ ενδιαφέροντα άρθρα σας.
Μέ εκτίμηση Αχιλλέας.
ΥΓ.
Θά σάς πρότεινα νά φτιάξετε ένα τουλάχιστον άρθρο μέ κορμό τήν συνέντευξη τού συγχωρεμένου Διακογιάννη στήν τηλεόραση ΔΙΟΝ αυτής μέ τά τρία μέρη.
Δημοσίευση σχολίου