Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020

Ο Στέλιος Καζαντζίδης, οι "Άπονες Έξουσίες" και ο... πόλεμος με την Τουρκία!

Ο Στέλιος Καζαντζίδης στο στούντιο
Ο Καζαντζίδης μεσουράνησε σε μια εποχή που γέννησε μύθους. Παγκόσμια. Στη συνείδηση του κόσμου, παραμένει ένας λαϊκός ήρωας και σαν λαϊκός ήρωας ξεπερνά τα ανθρώπινα και αγγίζει τα υπερφυσικά. Για τον - στην κοινή γλώσσα - λαϊκό άνθρωπο, είναι ο δικός του υπερήρωας, ο δικός του Διγενής Ακρίτας, που τον θέλει καθημερινά να παλεύει στα μαρμαρένια αλώνια για λογαριασμό του. 

Η μυθοπλασία γύρω από τον Καζαντζίδη περιλαμβάνει από αναφορές σε χιλιάδες ηχογραφήσεις, συναντήσεις με μεγάλους αστέρες της διεθνούς μουσικής σκηνής, ηχογραφήσεις μία κι έξω, αλλαγές σε κονσόλες σε studio ηχογράφησης, υπερφυσικές φωνητικές δυνατότητες μέχρι μικρόφωνα που καίγονται κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης! 

Για το τελευταίο, ωστόσο, υπάρχει η επώνυμη μαρτυρία του γνωστού δημοσιογράφου και παρουσιαστή Ανδρέα Ροδίτη ο οποίος βρέθηκε στην ηχογράφηση του τραγουδιού “Άπονες εξουσίες”. Κατά τα λεγόμενά του, στο ρεφρέν του τραγουδιού ο Καζαντζίδης "καίει" το μικρόφωνο! Ο Ανδρέας Ροδίτης, επικαλείται μάλιστα τον ιστορικό ηχολήπτη της Columbia Στέλιο Γιαννακόπουλο, ο οποίος μαζί με τον γιό του ήταν παρόντες στη συγκεκριμένη ηχογράφηση. 

Δεν είναι λίγοι και οι ανώνυμοι ή επώνυμοι χρήστες του διαδικτύου που αναφέρουν πως ο Καζαντζίδης δεν έκαψε μόνο ένα αλλά πολλά μικρόφωνα στη διάρκεια της δισκογραφικής του καριέρας. 

Πόση αλήθεια,  άραγε, κρύβει αυτό το περιστατικό; 

Στην προσπάθειά μας να το διαπιστώσουμε, επικοινωνήσαμε με τον ηχολήπτη Anthony Beardslee, που διδάσκει στο Northeast Community College της Nebraska. Σε σχετική ερώτηση μας απάντησε: “Είναι πιθανό να καταστραφεί το διάφραγμα ενός μικροφώνου όταν εκτεθεί σε υψηλή πίεση ήχου. Αυτό δεν είναι σύνηθες να συμβαίνει στα καινούργια μικρόφωνα, ωστόσο είναι πολύ πιθανό να συμβεί σε παλιά. Μπορεί το συγκεκριμένο μικρόφωνο να ήταν ribbon και η υψηλή πίεση ήχου, να υποβάθμισε την ποιότητα του” ενώ συνέχισε “Είναι δυνατόν μια ανθρώπινη φωνή να δημιουργήσει τόση πίεση. Αλλά μετράει και η απόσταση. Όταν ο τραγουδιστής είναι λιγότερο από ένα πόδι μακριά η πίεση του ήχου δεν μπορεί να διασκορπιστεί.” 

Ακόμα, λοιπόν, κι αν η αιτία ήταν η ειδική συνθήκη - η υψηλή ένταση της φωνής του Στέλιου Καζαντζίδη σε συνδυασμό με την μικρή του απόσταση από το μικρόφωνο και την παλαιότητα του μικροφώνου - η ιστορία με το “καμένο” ή τα "καμένα" μικρόφωνα θα συντροφεύει για πάντα τον μύθο του τραγουδιστή. 

Όλα τα παραπάνω θα μπορούσαμε να πούμε ότι συνοψίζονται στα λόγια του Γιαννίκου Καρυπίδη (γνωστός ιδιοκτήτης νυχτερινών κέντρων) σε συνέντευξη που παραχώρησε στο δημοσιογράφο Νίκο Βάνη: “Είπα κάποτε σε μια παρέα καλλιτεχνών, μεταξύ αυτών ήταν ο Στράτος Διονυσίου, ο Μανώλης Αγγελόπουλος, δηλαδή όλη η Εθνική της Ελλάδος που λέμε, ρε μάγκες εάν κάναμε πόλεμο με την Τουρκία, και μας έλεγαν, δεν θα πολεμήσετε με όπλα, τανκς αεροπλάνα, αλλά να μας φέρετε τον καλύτερο τραγουδιστή, για να πολεμήσουμε με τι φωνές. Εμείς ποιον θα στέλναμε; Τότε όλοι με μια φωνή μου είπαν να στείλουμε τον Στέλιο Καζαντζίδη. Αυτό τα λέει όλα. Ο Στέλιος Καζαντζίδης ήταν η φωνάρα της Ελλάδος!






Δεν υπάρχουν σχόλια: