Στέλιος Καζαντζίδης και Μαρινέλλα |
Καζαντζίδης - Μαρινέλλα. Το πιο δημοφιλές κάποτε ζευγάρι του λαϊκού τραγουδιού, ξανάσμιξαν για έναν δίσκο που θα κυκλοφορήσει στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας, λίγο πριν από το Πάσχα και θα αποτελέσει ασφαλώς το γεγονός της χρονιάς στο τραγούδι.
Συνθέτης των τραγουδιών, ο πάλαι ποτέ συνεργάτης του Στέλιου Καζαντζίδη και εχθρός του τα τελευταία χρόνια Χρήστος Νικολόπουλος, ο οποίος συμμετέχει και ως μουσικός με το μπουζούκι του.
Τίτλος του δίσκου "η μεγάλη συνάντηση". Έτσι με έναν δίσκο έχουμε μια αναπάντεχη "συνάντηση κορυφής", η οποία δεν είναι άσχετη προς το όλο κλίμα της συμφιλίωσης και της ομοψυχίας που κυριαρχεί τον τελευταίο καιρό στο χώρο του τραγουδιού, κορυφαία εκδήλωση του οποίου υπήρξε η προχτεσινή διακήρυξη ομόνοιας και συνεργασίας μεταξύ των σωματείων δημιουργών - εκτελεστών.
Ο δίσκος που ετοιμάστηκε με πλήρη μυστικότητα ώστε να μη διαρρεύσει (λέγεται ότι ο Στέλιος δεν το είπε ούτε καν στη μάνα του, την κυρά Γεσθημανή) αποφασιστηκε και ηχογραφήθηκε "κεκλεισμένων των θυρών" σε χρόνο ρεκόρ, μόλις ο Καζαντζίδης αποδεσμεύτηκε από τη δισκογραφική εταιρεία "Μίνως" στην οποία ανήκε και προσχώρησε (έναντι αδρού τιμήματος) στην "Πόλυγκραμ", με την οποία συνεργαζόταν ως προχτές η Μαρινέλλα.
Ήδη χτεσινό δελτίο τύπου της "Μίνως" μετά φωτογραφίας, μας πληροφορεί ότι η τραγουδίστρια υπέγραψε συμβόλαιο και ανήκει στο δυναμικό της. Πρόλαβε όμως πριν να ολοκληρώσει το δίσκο με τον Καζαντζίδη.
Πρόσωπα με προσβάσεις και στους δύο καλλιτέχνες έπαιξαν ρόλο στο νέο καλλιτεχνικό ζευγάρωμα, που έγινε δυνατό για έναν πρόσθετο λόγο: τα έσοδα που θα αποκομιστούν από τη συμμετοχή του Καζαντζίδη στο δίσκο, θα διατεθούν υπέρ των προβληματικών παιδιών (παλιά ανεκπλήρωτη υπόσχεση του Στέλιου που, όπως λέει το είχε βάρος στην ψυχή του) ενώ αυτά που αναλογούν στην Μαρινέλλα θα δοθούν στο φαινόμενο Άρης, τη μεγάλη αγάπη της φίλαθλης τραγουδίστριας.
Ο τρόπος διάθεσης των εσόδων του Καζαντζίδη εξηγεί και την παρουσία στο δίσκο του πρώην συνεργάτη και ως πρόσφατα επίσης εχθρού του, στιχουργού Χρήστου Κολοκοτρώνη.
Ο Κολοκοτρώνης έγραψε τους στίχους 4 τραγουδιών, 4 ο παλαίμαχος και δοκιμασμένος Κώστας Βίρβος και 4 ο νεότερος Λευτέρης Χαψιάδης.
Όσοι τον άκουσαν μιλάνε για μια ευτυχισμένη σύζευξη του παλιού με το καινούριο.
Ενδεικτικό του ύφους των τραγουδιών είναι οι παρακάτω στίχοι του τραγουδιού, που έχει τίτλο "Ξενιτευτήκαμε - Γυρίσαμε": "Περπατήσαμε μαζί, μοιραστήκαμε το ψωμί και τον ύπνο/ δοκιμάσαμε την ίδια πίκρα του αποχωρισμού/ χτίσαμε με τις πέτρες που είχαμε τα σπίτια μας/ πήραμε τα καράβια ξενιτευτήκαμε γυρίσαμε"
Ισότιμα
Και μερικά ακόμα στοιχεία για το δίσκο. Σε αντίθεση με εκείνους της παλιάς εποχής, όπου η Μαρινέλλα ήταν στη σκιά του Καζαντζίδη και σαν φωνή και σαν παρουσία, εδώ είναι σε ισότιμη βάση: τέσσερα τραγούδια λέει ο Καζαντζίδης, 4 η Μαρινέλλα και 4 τα μοιράζονται (μισούς στίχους ο ένας, μισούς ο άλλος και τα ρεφρέν μαζί). Γίνεται σαφές, ότι ακριβοδίκαιη είναι και η συμμετοχή των υπολοίπων συντελεστών, όχι όπως παλιότερα όπου "όλοι δουλεύαμε για τον Στέλιο", κατά τα λεγόμενα πρώην και νυν συνεργάτη του.
Να θυμίσουμε ότι ο Καζαντζίδης και η Μαρινέλλα (ζευγάρι και στη ζωή για πολλά χρόνια, τον παλιό καλό καιρό), σταμάτησαν να συνεργάζονται από το 1965 οπότε ο καθένας τράβηξε το δικό του μοναχικό δρόμο.
Ο Καζαντζίδης τη σιωπή, το ψάρεμα και το ούζο (ως επιχειρηματίας, αλλά χωρίς να ιδεί προκοπή) και δύο μόνο δίσκους (το "Υπάρχω" και το "Δρόμο της επιστροφής" πρόσφατα), αντίθετα η Μαρινέλλα ακολούθησε το δρόμο της μεγάλης σταρ, με πληθώρα δίσκων και εμφανίσεων στα κέντρα, στα οποία έριξε μαύρη πέτρα ο Στέλιος.
Φαίνεται όμως ότι στα κατάβαθά τους υπήρχε η επιθυμία για συνεργασία. Κι αν πιστέψουμε τους πιο αισιόδοξους δεν θα σταματήσουν μόνο σε αυτό το δίσκο, παρά το γεγονός ότι και πάλι βρίσκονται σε διαφορετικές εταιρείες.
Φαίνεται όμως ότι στα κατάβαθά τους υπήρχε η επιθυμία για συνεργασία. Κι αν πιστέψουμε τους πιο αισιόδοξους δεν θα σταματήσουν μόνο σε αυτό το δίσκο, παρά το γεγονός ότι και πάλι βρίσκονται σε διαφορετικές εταιρείες.
Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 1η Απρίλίου 1988
Καλή πρωταπριλιά σε όλους!
ΥΓ: Πέρα από το αστείο της υπόθεσης και τις όποιες ιστορικές ανακρίβειες του κειμένου που δημοσίευσε η "Ελευθεροτυπία" - αν όντως το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε καθώς δεν έχουμε το πρωτότυπο στα χέρια μας - είναι φανερή η επίθεση στον Στέλιο Καζαντζίδη.
Η αγάπη του για τη μάνα, η σχέση του με τους συνεργάτες του, η θεματολογία των τραγουδιών που επέλεγε να λέει, η αποχώρησή του από τη νύχτα, οι αποτυχημένες επιχειρηματικές του απόπειρες μπαίνουν στο στόχαστρο του αρθρογράφου.
Μην ξεχνάμε ότι το συγκεκριμένο άρθρο γράφτηκε σε μια εποχή που το κλίμα ήταν εξαιρετικά βαρύ για τον Στέλιο Καζαντζίδη.
Από την εποχή των θρυλικών "Ρεπόρετρς" και την κόντρα του με την δισκογραφική του Μάκη Μάτσα, μέχρι και το βιολογικό του τέλος - αλλά και μέχρι σήμερα που νεκρός πια δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του - ο Στέλιος Καζαντζίδης δέχτηκε και δέχεται έναν διαρκή και άνανδρο πόλεμο.
Δυστυχώς όμως για κάποιους - ο Καζαντζίδης άντεξε. Άντεξε και 20 χρόνια μετά δικαιώνεται για όλα στη συνείδηση του κόσμου.
Από την εποχή των θρυλικών "Ρεπόρετρς" και την κόντρα του με την δισκογραφική του Μάκη Μάτσα, μέχρι και το βιολογικό του τέλος - αλλά και μέχρι σήμερα που νεκρός πια δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του - ο Στέλιος Καζαντζίδης δέχτηκε και δέχεται έναν διαρκή και άνανδρο πόλεμο.
Δυστυχώς όμως για κάποιους - ο Καζαντζίδης άντεξε. Άντεξε και 20 χρόνια μετά δικαιώνεται για όλα στη συνείδηση του κόσμου.
Διαβάστε ακόμα:
- «Γύφτος λαός» - Ένας δίσκος που δεν έγινε ποτέ
- To ρεπερτόριο του Στέλιου Καζαντζίδη και οι παράγοντες που το καθόρισαν
2 σχόλια:
Ελευθεροτυπία. Ρίξτε μιά ματιά στό βίντεο γιά τήν παρουσίαση τού βιβλίου τού Μάτσα "Πίσω από τήν μαρκίζα" καί δείτε τήν στάση πού κράτησαν αρκετοί εκεί μέσα μετά τήν εκπομπή τών ΡΕΠΟΡΤΕΡΣ.
Άν έχω μετανιώσει γιά πέντε πράγματα πού έχω κάνει στήν ζωή μου τό πρώτο είναι πού αγόραζα αυτή τήν εφημερίδα.
Όταν άρχισαν νά πέφτουν οί μάσκες η ιστορία τήν έστειλε εκεί πού έπρεπε.
Μια ζωή σ'αυτή τη χώρα, τα ΜΜΕ χρησιμοποιούνται για διαφορετικό σκοπό από αυτόν που δημιουργήθηκαν...
Δημοσίευση σχολίου